تلفن های تماس : 02133856545 09124251334

ساخت مخزن فلزی

اگر قصد خرید و ساخت مخزن فلزی برای ذخیره آب آشامیدنی ، مایعات خوراکی ومایعات نفتی نظیر گازوییل را دارید این مطلب را تا انتها دنبال نمایید زیرا در این قسمت میخواهیم تمامی مطالب و مباحث مربوط به ساخت مخازن فلزی آب و سوخت را برای شما عزیزان و مصرف کنندگان گرامی توضیح دهیم .

در ابتدا باید بدانید که برای ساخت مخزن فلزی از ورق های گالوانیزه و سیاه استفاده میشود که هر کدام با توجه به مایعی که قرار است در داخل خود ذخیره کند انتخاب میگردد. بطور مثال یک مخزن فلزی گه برای نگهداری آب و مایعات خوراکی میباشد باید از ورق های گالوانیزه در ساخت آنها استفاده شود و همچنین اگر این مخزن برای ذخیره مواد نفتی و سوخت میباشد باید از ورق های سیاه برای ساخت آن استفاده بشود.

حالا که میدانیم از چه ورقی برای ساخت مخازن خود باید استفاده کنیم باید به سراغ ساخت مخازن برویم. گزینه بعدی که بعد از انتخا نوع ورق از اهمیت بالایی برخوردار میباشد ضخامت ورق مخزن میباشد.ضخامت یک مخزن با توجه به ظرفیت مخزن ، نوع مخزن و عوامل دیگری تعیین میگردد.بطور مثال برای ساخت مخزن فلزی با ظرفیت 10 هزار لیتری ضخامت 3 میل مناسب میباشد البته میتوان ضخامت های بالاتر را نیز استفاده کرد اما بهترین گزینه از لحاظ عمر مخزن و استقامت مخزن ضخامت های بالای 2 میل برای ظرفیت ده هزار لیتر میباشد.

اما یکی از عوامل دیگر که میتواند ضخامت مخزن تاثیر بگذارد نوع مخزن میباشد.امروزه مخازن فلزی بصورت استوانه ای ، بیضی ، مکعب مستطیل و انواع و اقسام اشکال هندسی قابل ساهت و تولید میباشد.اما نمیتوان از هر ضخامتی برای هر نوع مخزنی استفاده کرد.بطور مثال یک مخزن فلزی 10 هزار لیتری استوانه ای با ضخامت 3 میل مناسب میباشد اما اگر همین مخزن 10 هزار لیتری با ضخامت 3 میل بخواهد به شکل مستطیل یا مکعب باشد باید از ضخامت های بالاتر و خداقل 4 میل استفاده شود.به همین ترتیب یکی از عوامل دیگر در تعیین ضخامت مخزن نوع ساخت مخزن میباشد.

راه های بر قراری ارتباط با ما :

جهت خرید مشاوره و استعلام قیمت با شماره های زیر در تماس باشید

09124251334 فراهانی        02133856545 دفتر

معرفی مخازن فلزی 

یکی از اصلی ترین مواردی که امروزه در تمامی صنایع کاربرد دارند مخازن میباشند که از آنها برای ذخیره مواد نفتی ، سوخت ، گازوییل ، بنزین ، آب بهداشتی و مصرفی و موادهای صنعتی نظیر انواع حلال ها استفاده میشود.

مخازن فلزی در اشکال متفاوتی تولید و ساخته میشوند و شکل یک مخزن بستگی به نوع کاربری آن و همچنین فضای قرار گیری مخزن دارد.اما پرکاربرد ترین نوع مخازن فلزی که امروزه در حا استفاده بین عموم مشاغل میباشد مخازن استوانه ای میباشد که به دوصورت استوانه افقی و عمودی ساخته میشوند.

از نظر کاربری ساخت مخزن فلزی به چند دسته تقسیم بندی میشود بطور مثال مخازنی که برای ذخیره سوخت استفاده میشوند یکسری نکات باید در ساخت آنها مورد توجه قرار بگیرد و همچنین مخازن آب نیز باید در ساخت آنها یکسری متدها رعایت شود بطور مثال برای مخازن آب باید حتما از ورق های گالوانیزه استفاده شود یا در مخزن هایی که برای حلال مورد استفاده قرار میگیرند نیز باید یکسری نکات رعایت گردد که بطور مثال میتوان به جوشکاری دو طرف مخزن اشاره نمود.

در کل در ساخت مخازن فلزی سوخت و آب باید یکسری نکات رعایت شود که این نکات را باید سازنده مخزن رعایت کند و همچنین دانستن آن برای مصرف کننده نیز مهم میباشد.زیرا اگر مخزن مطابق با نوع کاربری و موادی که در خود نگهداری میکند طراحی نشود باعث کاهش طول عمر مخزن و همچنین عوامل زیست محیطی میشود.همچنین ممکن است با ندانستن این موضوع باعث آسیب زدن به خود نیز شوید برخی از فروشندگان و سازندگان مخازن فلزی به دلیل اطلاعات کم برخی از مصرف کنندگان و خریداران و همچنین قیمت پایینتر مخازنی که با ورق های سیاه تولید میشوند نسبت به مخازن گالوانیزه تبلیغ به خرید مخازن فلزی با ورق سیاه برای ذخیره آب آشامیدنی به خریداران میکنند و همین امر موجب آسیب زدن به سلامت کسانی میشود که از اطلاعات کافی در زمان خرید بهره نمیبرند.

مراحل ساخت مخزن فلزی

در این قسمت میخواهیم مراحل ساخت مخازن فلزی را برای شما بصورت خلاصه وار توضیح دهیم.تمامی این مراحل بصورت مختصر گفته میشود و فقط برای مخازن استوانه ای میباشد ممکن است مراحل ساخت یک مخزن با یک مخزن دیگر متفاوت باشد و این توضیحات بصورت کلی و فقط برای مخازن استوانه ای میباشد و تمامی مراحل ساخت یک مخزن توسط مونتاژکارهای حرفه ای و متخصص در زمینه ساخت مخزن صورت میگیرد

مرحله یک : خرید متریال مورد نیاز با توجه به نوع مخزن

در این مرحله بر اساس نوع سفارش مشتری متریال مورد نظر برای ساخت مخازن تهیه و تامین میگردد.بطور مثال نوع ورق برای مخزن بر اساس موادی که قرار میباشد در مخزن نگهداری شود تعیین میگردد و همچنین بر اساس ظرفیت و شکل ظاهری مخزن تعداد برگ های لازم برای ساخت مخزن مورد نظر تعیین میگردد.علاوه بر همه آنها تاییدیه های لازم برای متریال مورد نیاز در زمان خرید از فروشندگان معتبر دریافت میشود.

مرحله دوم : مشخص کردن اطلاعات فنی مورد نیاز

در این بخش بعد از تامین متریال مورد نظر برای ساخت و تولید مخازن وارد مرحله فنی میشویم که برای شروع نیاز به طراحی مخازن داریم که با استفاده از افراد با تجربه در این زمینه مراحل ساخت مخزن یکی به یکی طراحی شده و بر اساس مراحل ساخت شروع به ساخت مخزن مینماییم.

مرحله سوم : محاسبه اندازه ها

در این مرحله میبایستی اندازه های مورد نیاز برای ساخت مخزن را بدست بیاوریم.که این اندازه ها بر اساس فضای نصب مخزن با توجه به نحوه جابجایی مخزن محاسبه میگردد.

مرحله چهارم : آماده سازی ورق ها

خوب حالا در این مرحله میبایستی ورق های تهیه شده را برای ساخت مخزن آماده نماییم که این مرحله خود شامل بخش های زیادی میباشد.در ابتدا ورق های را کونیک کرده تا برای امر جوشکاری مخازن مناسب شوند سپس مطابق اندازه ها ورق ها با دستگاه های برشکاری نظیر گیوتین و هوابرش مطابق نیازمان برشکاری میشوند در صورت لزوم برای مخازن استوانه ای ورق ها نورد کاری میشوند و در مرحله آخر ورق های مخازن میبایستی مونتاژکاری گردند.

مرحله پنجم : شروع مرحله جوشکاری

در این مرحله بعد از آماده سازی ورق های مورد نیاز برای ساخت مخازن سپس ورق ها را با توجه به ساختار مخزن در کنار یکدیگر مونتاژکرده و فرآبند جوشکاری و اتصال شیت های ورق به یکدیگر راانجام میدهند.جوشکاری مخازن با توجه به نواع مخزن و سیالی که در آن قرار میگیرد تعینن میگردد و یکی از اصلی ترین مرحله ها در ساخت یک مخزن مرحله جوشکاری مخازن میباشد زیرا مخازن برخلاف دیگر مقاطع فلزی نیار به جوشکارهای متخصص خود در ساخت مخازن را دارد و جوشکاری این مخازن منحصر به فرد میباشد.

مرحله ششم : نصب عدسی های مخزن

بعد از انجام فرآبند جوشکاری بدنه مخزن نوبت به متصل نمودن عدسی های مخزن میباشد که در این مرحله عدسی های هر طرف از مخازن را با استفاده از جرثقیل و فرآیند جوشکاری به بدنه مخزن متصل کرده و سپس مرحله پاس دوم جوشکاری برای آب بند نمودن درزهای مخزن را بر روی تانکر اعمال میکنند.باید توجه داشته باشید که این مرحله مختص مخازن استوانه فلزی میباشد و در مخازن مکعبی نیاز به این مرحله نمیباشد.

مرحله هفتم : نصب اتصالات و متعلقات مخزن

در این مرحله نوبت به نصب متعلقات مخزن که شامل درب منهول  و بوشن های ورودی  و خروجی میشود میرسد.که بعد از عمل  کامل جوشکاری کامل بر روی مخزن نوبت به این مرحله میرسد .که در این مرحله با توجه به نیاز مصرف کننده محل درب مخزن و بوشن ها تعیین میگردد و در آنجا این متعلقات نصب میگردد.همچنین در صورت نیاز مخزن به پایه برای مخازن پایه ساخته شده و به مخزن متصل میگردد.

مرحله آخر: تست مخزن

در مرحله آخر تست های مخزن گرفته میشود که این تست ها شامل بازرسی کامل از محل جوش ها و اتصال های مخازن و همچنین تست نشتی مخازن و بازرسی کامل برروی مخزن صورت گرفته میشود و بعد از آن در صورت نیاز به هرگونه رنگی مخزن به مرحله رنگ کاری ارسال میگردد.