تلفن های تماس : 02133856545 09124251334

خرید مخزن فلزی

اگر قصد خرید یک مخزن فلزی را دارید این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید در این قسمت میخواهیم نحوه خرید مخزن فلزی را برای شما شرح دهیم تا به راحتی بتوانید با اطلاعات بدست آمده مخزن مورد نظر خود را تعیین کنید و سپس اقدام به خرید نمایید.

خرید مخزن فلزی در تهران

در ابتدا قبل از هر چیر باید با انواع مخازن فلزی آشنا شوید و بدانید هر کدام برای چه کاری مناسب میباشد.مخازن فلزی از لحاظ ظاهری و کارایی به دسته های مختلف تقسیم بندی میشود که هر کدام برای کاری طراحی و تولید میشود توجه داشته باشید که اگر قصد خرید یک مخزن فلزی را دارید حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید یا از یک فرد با تجربه در این زمینه مشورت نمایید زیرا امروزه برخی از افراد با سوءاستفاده از عدم آکاهی خربداران و مصرف کنندگان اقدام به فروش مخازنی با قیمت پایینتر بدون در نظر گرفتن کارایی مخزن و نیاز مشتری و مصرف کننده میکنند که این امر باعث متضرر شدن خریداران میگردد.پس اگر شما شخصی را ندارید که بتوانید در این رابطه با او مشورت کنید حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

در صورت نیاز به هرگونه پرسش در رابطه با مخازن فلزی میتوانید از طریق واتساپ با ما در تماس باشید تا در سریعترین زمان ممکمن پاسخگوی شما باشیم.

انواع مخزن فلزی از لحاظ شکل

در ابتدا برای خرید یک مخزن یا تانکر فلزی باید با انواع اشکال آنها آشنا شوید و بدانید که هر کدام دارای چه مزیت هایی میباشد و برای چه کاری و چه فضایی مناسب است.در همین بخش قصد داریم در قدم اول شما را با انواع مخازن فلزی از لحاظ شکلی آشنا کنیم .

  1. مخازن استوانه ای :نام دیگر این تانکرها ، مخازن گرد میباشد.این مخازن دارای دو عدسی یا کلگی بعلاوه بدنه اصلی مخزن میباشد همچنین سایر متعلقات نظیر پایه ، در منهول ، بوشن ها و … . مخازن استوانه ای به دو صورت افقی ( خوابیده ) و عمودی ( ایستاده ) ساخته و تولید میشود که با توجه به محل قرار گیری مخزن تولید میشوند.مخازن استوانه افقی دارای طول بیشتر میباشندو مخازن عمودی طول کمتری دارند در عوض ارتفاع بیشتری را دارا میباشند.
  2. مخازن مکعبی : این مخازن نیز نام های متفاوتی دارد مانند : مخازن چهارگوش ، مخازن مستطیل ، مخازن کتابی و غیره که همه اینها همان در اصل مخازن مکعبی میباشند.بده این مخازن از دیواره ها و سقف و کف مخزن تشکیل شده است .داخل این مخازن با لوله های متفاوت مهاربندی میشود البته در برخی موارد نیز با ناودانی و قوطی کمربندهایی برای این مخازن بمنظور استحکام بیشتر لحاط میگردد.این مخازن دارای طول ، عرض و ارتفاع هستند.برای بدست آوردن ظرفیت اسمی این مخازن کافی میباشد فقط هز سه پارامتر طول ، عرض و ارتفاع را در هم ضرب کنید تا ظرفیت اسمی مخزن را بدست بیاورید.مزیت های این مخازن درجا ساختن این مخزن میباشد و همچنین نسبت به مخازن فلزی استوانه ای یا همان گرد فضای کمتری اشغال میکند.
  3. مخازن بیضی : این دسته از مخازن را اغلب با نام مخازن ماشینی میشناسند زیر این مخازن بیشتر در زیمنه مخازن حمل و نقل استفاده میشوند از همین رو این مخازن اغلب با نام مخازن ماشینی شناخته میشوند.مخازن بیضی مناسبترین گزینه برای مخازن حمل ونقل میباشد زیرا این مخزن نسبت به سایر مخازن از لمبر زدن سیال داخل خود جلوگیری میکند.علاوه برآن به دلیل اینکه این مخازن از ارتفاع کمتری برخوردار میباشند گزینه مناسبی برای فضاهایی که دارای محدودیت در ارتفاع هستند میباشند.

دسته بندی مخازن فلزی از لحاظ کارایی

حالا که مخازن فلزی را اط لحاظ اشکال دسته بندی کرده ایم نوبت به دسته بندی از لحاظ کارایی آنها میرسد.در این قسمت میخواهیم در رابطه با نحوه استفاده از مخازن و کارایی آنها صحبت کنیم و اطلاعات کامل رو برای شما عزیزان و مصرف کنندگان ارایه دهیم.

  1. مخازن زمینی : همانطور که از نام این مخازن معلوم میباشد به مخازنی گفته میشود که بر روی زمین قرار میگیرند،شکل این مخازن غالبا بصورت استوانه ، مکعبی و بیضی میباشد.این مخازن دارای بوشن های برای ورودو و خروج سیالات بر روی بدنه خود میباشند.رویه این مخازن را معمولا با رنگ های صنعتی پوشش میدهند.اغلب این مخازن برای نگهداری آب آشامیدنی و مصرفی و همچنین سوخت و مازوت مورد استفاده قرار میگیرند.مخازن زمینی جزو مخازن پرمصرف در بین مصرف کنندگان میباشد.
  2. مخازن هوایی : مخازن هوایی همانند مخازن زمینی  بر روی سطح زمین قرار میگیرند با این تفاوت که این مخازن دارای پایه های بلند میباشند.این مخازن بیشتر در محیط های صنعتی ، باغ ها و کشاورزی ها مورد استفاده قرار میگیرند همچنین در چند دهه اخیر از این مخازن در ظرفیت های بزرگ برای ذخیره آب شهرک های مسکونی و صنعتی استفاده میشود.این مخازن در اشکال کروی ، نیم کره و استوانه ای ساخته میشوند.این مخازن دارای پایه های بلند تا ارتفاع 40 الی 50 متری هستند البته با پایه های کوتاه سه متری  و6 متری نیز در ظرفیت های کوچک نیز ساخته میشوند.ارتفاع پایه ارتباط مستقیمی با حجم فشار آب خروجی دارند و هر چه اترفاع بیشتر شود فشار خروجی سیال موجود در مخزن نیز بیشتر میشود .البته باید توجه داشته باشید که با افزایش ارتفاع متریال مصرفی نیز افزایش میابد و همین امر موجب افزایش قیمت مخزن هوایی نیز میگردد.
  3. مخازن ماشینی : این دسته از مخازن که به آنها مخازن حمل سیال نیز گفته میشود مخازن ماشینی نام دارند.از این مخازن اغلب برای جابجایی آب و سوخت در نقاط مختلف شهری و کشوری استفاده میشود.این مخازن اغلب در اشکال خانواده بیضی شکل ساخته و تولید میشوند.در ساخت این مخازن باید نکات بسیار مهمی را در نظر گرفت مانند : موجگیر ها که بمنظور جلوگیری از تحرکات سیال در مخزن در زمان حرکت کشنده در مخازن حمل سیالات تعبیه میگردد.البته که نکات بسیار مهمتری نیز در ساخت این مخازن وجود دارد که سازنده مستلزم به رعایت آنها میباشد.