تلفن های تماس : 02133856545 09124251334

منبع دوجداره شوفاژخانه

در این بخش قصد داریم با انواع منبع دوحداره شوفاژ خانه شما را آشنا کنیم پس اگر قصد خرید یک مخزن برای آب گرم شوفاژخانه خود را دارید این مطلب را تا انتها دنبال نمایید.

منبع دوجداره چیست و چه کارایی دارد ؟

منبع دوجداره برای گرم کردن آب میباشد که معمولا در شوفاژخانه کاربرد دارد و برای تولید آب گرم در موتورخانه مورد استفاده قرار میگیرد.این مخزن از دو لایه یا دو جدار تشکیل شده است که به همین دلیل به آن مخزن دوجداره گفته میشود. در کل وظیفه یک مخزن دوحداره تولید آب گرم یک ساختمان میباشد.منبع دوجداره بصورت دو استوانه تو در تو میباشد.این مخزن بعد از ایجاد آب داغ یا بخار آنرا به جداره خارجی ارسال میکندو همین امر موجب گرم کردن جدار داخلی مخزن میشود.این مخزن مثل یک مبدل حرارتی با دو لوله میباشد که دارای یک مخزن نیز میباشد.در نتیجه در جداره داخلی مخزن آب گرم مصرفی میباشد و در جداره بیرونی آبگرم موتورخانه قرار گرفته است. نکته مهم که باید به آن توجه نمایید این میباشد که راندمان حرارتی منبع های دوجداره 95 میباشد.در ساخت منبع دوجداره باید توجه داشته باشیم بدلیل فشار بیشتر بر روی جداره داخلی و همچنین قرار گرفتن آب شهری در داخل آن  باید ضخامت بیشتری نسبت به جداره خارجی داشته باشد.در تانکر سازی نوین صنعت کلیه مخازن دوجداره با ورق های گالوانیزه گرم ساخته و تولید میشوند.

ظرفیت منبع دوجداره

برای اینکه بدانیم برای یک ساختمان ، شرکت یا کارگاه نیاز به چه ظرفیتی از منبع دوجداره برای تامین آبگرم را داریم باید با در نظر گرفتن نوکاربری از مخزن ، ضریب تقاضا و ضریب همزمانی مقدار مخزن مورد نیاز را محاسبه نمود.بطور معمول برای هر واحد از ساختمان با توجه به تعداد نفرات ، مساحت هر واحد و مفدار مصرف باید بین 100 الی 250 لیتر در نظر بگیریم.رایجترین ظرفیت ها در بین مخازن دوجداره ظرفیت های 300 الی دو هزار لیتر میباشد.

 

ظرفیت مناسب بر اساس نوع کاربری